Intro to Reeborg

Reeborg Progress
1%

Introduction

This sequence serves as an outline for guiding students in Intro To Code through Reeborg activities. Reeborg is a tool to learn the basics of Python (the programming language that we will be using in this class). While it is not exactly normal programming, this is a great way to start your programming journey. Watch this video to see how to navigate through the Reeborg website.

Lesson Sequence

To get a list of all the worlds we cover, scroll to the bottom and see the list.

Navigating Reeborg

Make sure you are on the Reeborg website. Here is the link again here. When you first go to the website, you should see something similar to the image below:

enter image description here

If you don’t see something link this, let a volunteer know and they can help you get to the right place.

Once you have loaded the world, click on World Info on the top toolbar to pop open the instructions for the exercise. Make sure you read through the instructions to know what your Reeborg robot needs to do to complete the task.

If no worlds show up when under the toolbar, you may need to click “Other Worlds”, then click on one of the collections. Most of these exercises are under “Introduction Reeborg”.

  • The section called What you need to know in the World Info pop up may be a bit of a spoiler, as it explicitly lays out what we want you to discover yourself. If you need more structured instruction, this section is helpful, but it might be nice to avoid reading it until after you’ve tried it yourself.

You will type your code in the section called Python Code on the right side of the screen. If you ever need a refresher on all the commands and conditional statements available in Reeborg’s world, the Reeborg’s keyboard button in the top toolbar is a helpful resource to refer to.

You’ll also see play, pause, stop and rewind buttons at the top of the world. These are used to run the code the student has written. If they aren’t sure about how to proceed on an exercise, write some of the code you do know and see that it does. The best way of practicing is by doing. For context, programmers do this all the time. We test out partially working code and learn from our mistakes. Sometimes we think the way we are writing code is correct, but don’t notice the mistakes until we run the code tens of hundreds of times.

List of Worlds We Cover

In order:


Introducción

Esta secuencia sirve como un esquema para guiar a los estudiantes en Intro to Code a través de las actividades de Reeborg. Reeborg es una herramienta para aprender los conceptos básicos de Python (el lenguaje de programación que utilizaremos en esta clase). Aunque no es exactamente una programación normal, esta es una excelente manera de comenzar su viaje de programación. Mire este video para ver cómo navegar por el sitio web de Reeborg.

Secuencia de Lección

Para obtener una lista de todos los mundos que cubrimos en Reeborg, vaya hacia abajo y vea la lista.

Navegando Reeborg

Asegúrese de estar en el sitio web de Reeborg. Aquí está el enlace nuevamente aquí. Cuando vaya por primera vez al sitio web, debería ver algo similar a la imagen a continuación:

enter image description here

Si no ve algo que vincule esto, avísele a un voluntario y puede ayudarlo a llegar al lugar correcto.

Una vez que haya cargado el mundo, haga clic en World Info en la barra de herramientas arriba para abrir las instrucciones para el ejercicio. Asegúrese de leer las instrucciones para saber qué debe hacer su robot Reeborg para completar la tarea.

Si no se muestran mundos cuando está debajo de la barra de herramientas, es posible que deba hacer clic en “Otros mundos”, luego haga clic en una de las colecciones. La mayoría de estos ejercicios están bajo “Introducción Reeborg”.

  • La sección llamada What you need to know en la ventana emergente World Info puede ser un poco spoiler, ya que establece explícitamente lo que queremos que descubra usted mismo. Si necesita una instrucción más estructurada, esta sección es útil, pero podría ser bueno evitar leerla hasta después de haberla probado usted mismo.

Escribirás tu código en la sección llamada Python Code en el lado derecho de la pantalla. Si alguna vez necesita saber de todos los funciones y declaraciones condicionales disponibles en el mundo de Reeborg, el botón Reeborg’s Keyboard en la barra de herramientas arriba es un recurso útil para consultar.

También verás botones de play, pause, stop and rewind buttons en la cima del mundo. Estos se utilizan para ejecutar el código que el alumno ha escrito. Si no están seguros de cómo proceder en un ejercicio, escriba parte del código que conoce y compruebe que sí. La mejor forma de practicar es darle prueba a su código. Para el contexto, los programadores hacen esto todo el tiempo. Probamos código que funciona parcialmente y aprendemos de nuestros errores. A veces pensamos que la forma en que estamos escribiendo el código es correcta, pero no notamos los errores hasta que ejecutamos el código decenas de cientos de veces.

Lista de Mundos de Reeborg

En orden